<چشمانی منتظر دستانی سخاوت‌مند
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
چشمانی منتظر دستانی سخاوت‌مند
نوشته شده در 5 / 2 / 1394
بازدید : 988
نویسنده : کامران وزیری

وی افزود: حدود هشت سال است که با علیرضا برای معاینه هر دو ماه یک‌بار به شیراز و تهران مراجعه می‌کنیم که تنها داروی پیشگیری به نام قرص «کل‌کورت» تجویز می‌کنند، هزینه‌های زیادی را در این هشت سال متحمل شده‌ام اما هیچ‌ نتیجه‌ای نداشته است.

 

پدر «علیرضا مسیحی» گفت: در آخرین مراجعه به پزشک که در ۲۴ اسفندماه بود نظر پزشک معالج بر این بود که با هزینه‌ای بالغ بر۴۰میلیون تومان برای سلول درمانی به هندوستان مراجعه کنیم، اما حتی ۱۰میلیون تومان را می‌توانم به‌سختی و به‌صورت وام تهیه کنم.

 

وی خاطرنشان کرد: بیماری علیرضا روز به روز بدتر می‌شود و در حال حاضر توان به مدرسه رفتن را ندارد، چون براثر این بیماری نمی‌تواند تعادل خود را حفظ کند و در صورت نشستن تنها با کمک یکی از اعضاء خانواده می‌تواند بلند شود.

 

پدر علیرضا مسیحی در ادامه افزود: داروهایی که برای پیشگیری استفاده می‌شود از شهرهای تهران و شیراز خریداری می‌کنم که برخی از آنها کم‌یاب و بعضاً نایاب است.

 

وی با اشاره به این‌که دارای چهار فرزند سه دختر و یک پسر هستم، گفت: تک فرزندم پسرم به بیماری دیستروفی عضلانی مبتلا هست که درمانش به ۴۰ میلیون تومان هزینه نیاز دارد اما ما با بضاعت مالی اندکمان توان تأمین آن را نداریم.

 

پدر علیرضا خاطرنشان می‌کند: با فروش یک دستگاه خودرو پراید به قیمت بیش از 120 میلیون ریال و پرداخت بخشی از بدهی هم‌اکنون 80 میلیون ریال آن تأمین شده است اما توان تأمین بقیه‌ی هزینه درمان را نداریم..

 

مسیحی تصریح کرد: چنانچه راهی پیدا نشود ناگزیر از فروش یک باب منزل مسکونی هستم که در آن خانواده‌هام سکونت دارند که تنها سرپناه خانواده‌ام است.

 

پدر علیرضا مسیحی از مسئولان و خیرین خواست تا برای درمان فرزندش به وی کمک کنند و فرزندش را به زندگی برگردانند.

 

هم‌چنین ﺩﮐﺘﺮ «امید اریانی»، ﻣﺘﺨﺼﺺ ژنتیک و بیماری‌های ﻣﻐﺰ ﻭ ﺍﻋﺼﺎﺏ ﮔﻔﺖ: بیماری دوشن(دیستروفی) بیماری ارثی عضلات بدن است.

 

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: این نوع بیماری ارثی عضلات بدن است که در آن پروتئین مورد نیاز در بدن تولید نمی‌شود و ساختار عضله کم کار و موجب ضعف عضله به نام بیماری دیستروفی می‌شود، این بیماری پیش رونده است و معمولاً در سن نوپایی و از زمان راه رفتن آغاز می‌شود.

 

این پزشک متخصص اظهار کرد: کسانی که به این بیماری مبتلا هستند به‌علت ضعف عضلانی به‌تدریج به مرحله‌ای می‌رسند که نمی‌توانند مستقل راه بروند یا بنشینند بلکه باید از ویلچر خودکار(اتوماتیک) استفاده کنند.

 

این پزشک متخصص مغز و اعصاب گفت: این نوع بیماری به راحتی در ایران قابل تشخیص است اما چند سال است که مراقبت استاندارد شده توسط چندین پزشک انجام می‌شود که برای هر کدام از اعضای بدن انسان یک دکتر وجود دارد چون این نوع بیماری تمام اعضای بدن را در بر می‌گیرد و به تغییر چهره خشکی و عوارض فراتر از خود ضعف عضلانی منجر می‌شود که قلب انسان را هم درگیر می‌کند.

 

اریانی افزود: این نوع بیماری درمان ندارد بلکه داروهایی وجود دارد که سرعت پیشرفت بیماری را کند می‌کند و این نوع داروها در اروپا و آمریکا کشف شده‌اند.

 

وی با اشاره به سلول درمانی یا استفاده از سلول‌های بنیادی برای درمان بیماری دیستروفی عصبی - عضلانی افزود: از علیرضا باید مراقبت استاندارد شود تا این نوع بیماری کمتر به عضلات علیرضا فشار بیاورد.

 

این متخصص مغز و اعصاب گفت: همه باید دست به دست هم دهند تا از علیرضا و بچه‌های شبیه علیرضا حمایت شود نه تنها به‌لحاظ پزشکی بلکه از لحاظ عاطفی٬ اجتماعی٬ اقتصادی٬ مالی٬ آموزشی حمایت شوند.

 

دکتراریانی ﺗﻮﺿﯿﺢ ﺩﺍﺩ: ﺍﯾﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻥ ﻫﻢ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﻋﻀﻼﺕ ﺳﺎﻟﻢ ﻭ ﻗﻮﯼ ﻭ ﻫﻢ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﻋﻀﻼﺕ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺻﻮﺭﺕ ﮐﻪ ﻋﻀﻼﺕ ﺻﻮﺭﺕ ﻭ ﻋﻀﻼت ﺑﺎﺯﻭﯼ ﺍﯾﻦ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺿﻌﯿﻒ ﻭ ﺩﺭ ﻋﯿﻦ ﺣﺎﻝ ﻋﻀﻼﺕ ﺳﺎﯾﺮ ﺍﻋﻀﺎ، ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻋﻀﻼﺕ ﺳﺎﻋﺪ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻗﻮﯼ ﻭ ﺣﺘﯽ ﻗﻮﯼ‌ﺗﺮ ﺍﺯ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻣﻌﻤﻮﻟﯽ ﺍﺳﺖ.

 

وی ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﺍﺩ: ﺍﯾﻦ ﻣﺸﺨﺼﻪ ﺩﺭ ﺷﺮﻭﻉ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ، ﮐﻤﮏ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺑﺰﺭﮔﯽ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ چون ﻗﺎﺩﺭﯿﻢ ﺍﺯ ﻋﻀﻼﺕ ﺳﺎﻟﻢ ﻭ ﻗﻮﯼ ﺷﺨﺺ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﻋﻀﻠﻪ ﻭ ﺳﻠﻮﻝ‌ﻫﺎﯼ ﺑﻨﯿﺎﺩﯼ ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻭ ﺑﻪ ﻋﻀﻼﺕ ﺿﻌﯿﻒ ﺧﻮﺩﺵ ﺗﺰﺭﯾﻖ ﮐﻨﯿﻢ.

 

وی با اشاره به ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﺳﻠﻮﻝ‌ﻫﺎﯼ ﺑﻨﯿﺎﺩﯼ ﺍﺯ ﺧﻮﺩ ﻓﺮﺩ ﺑﯿﻤﺎﺭ در ادامه ﺑﺎ ﺗأﮐﯿﺪ ﺑﺮ ﺍﯾﻨ‌ﮑﻪ ﺗﺰﺭﯾﻖ ﺳﻠﻮﻝ ﺍﺯ ﺧﻮﺩ ﻓﺮﺩ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺵ، ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﺭﺍ برطرف می‌کند، ﮔﻔﺖ: چون ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﻟﺰﻭﻣﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﺑﻪ ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻥ ﻣﺒﺘﻼ ﺑﻪ ﻧﻘﺺ ﺍﯾﻤﻨﯽ، ﺩﺍﺭﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻀﻌﯿﻒ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﺍﯾﻤﻨﯽ ﻫﻢ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﻮﺩ ﺗﺎ ﺳﻠﻮﻝ ﭘﯿﻮﻧﺪﯼ ﭘﺲ ﺯﺩﻩ ﻧﺸﻮﺩ. ﺳﺮﮐﻮﺏ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﺍﯾﻤﻨﯽ ﺩﺭ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻧﯽ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽ‌ﺷﺪ ﮐﻪ ناگزیر بودیم ﺳﻠﻮﻝﻫﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻭ ﺑﻪ ﺑﺪﻥ ﺷﺨﺺ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﺗﺰﺭﯾﻖ ﮐﻨﯿﻢ . ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺣﺎﻟﺖ ﺑﺮﺍﯼ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺭﺩ ﭘﯿﻮﻧﺪ، ﻣﺠﺒﻮﺭ ﺑﻪ ﺳﺮﮐﻮﺏ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﺍﯾﻤﻨﯽ ﺑﻮﺩﯾﻢ.

 

ﺩﮐﺘﺮ اریانی ﺑﺎ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺑﻪ ﺍﯾﻨ‌ﮑﻪ ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻥ ﻣﺒﺘﻼ ﺑﻪ ﺩﯾﺴﺘﺮﻭﻓﯽ‌ﻫﺎﯼ ﻋﻀﻼﻧﯽ ﺿﻌﯿﻒ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺍﻓﺰﻭﺩ: ﺩﺭ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻥ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﺗﻨﻔﺴﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺣﺘﯽ ﺩﺭ ﺍﻭﺍﺧﺮ ﺳﯿﺮ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺗﻮﺍﻥ نفس کشیدن ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﻣﯽ‌ﺩﻫﻨﺪ. ﺍﻣﺎ ﺍﯾﻦ ﻃﺮﺡ ﺭﻭﯼ ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻧﯽ ﺍﻧﺠﺎﻡ می‌شود ﮐﻪ ﺍﺯ دیگر ﺟﻬﺎﺕ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻗﻠﺐ ﻭ ﺗﻨﻔﺲ ﺳﺎﻟﻢ ﻭ ﻓﻘﻂ ﺑﻪ‌علت ﺿﻌﻒ ﺑﺎﺯﻭ ﻭ ﻋﻀﻼﺕ ﻧﺎﺗﻮﺍﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ.

 

ﺩﮐﺘﺮ اریانیﺍﻓﺰﻭﺩ: ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺍﯾﻨ‌ﮑﻪ ﺩﺭ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﺩﯾﺴﺘﺮﻭﻓﯽ ﻋﻀﻼﻧﯽ ﺿﻌﻒ ﺷﺪﯾﺪﯼ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﻓﺮﺩ ﺩﺭ ﺳﻨﯿﻦ ﻧﻮﺟﻮﺍﻧﯽ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﺿﻌﻒ ﺗﻨﻔﺴﯽ، ﻣﺸﮑﻼﺕ ﺗﻨﻔﺴﯽ ﻭ ﻋﻔﻮﻧﺖ ﺗﻨﻔﺴﯽ می‌میرد.

 

به گزارش ایسنا، این بیماری وابسته به جنس و تنها در پسران ایجاد می‌شود. «علیرضا مسیحی» هم اگر در آینده نزدیک درمان نشود حتی دیگر نمی‌تواند با دستان خود غذا بخورد چون با گذشت زمان ناتوان‌تر می‌شود.


دشمن عقل امام علی علیه السلام : اَلْهَوى عَدُوُّ الْعَقْلِ؛ هواى نفس، دشمن خرد است. شرح غرر: ج1، ص68

:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , حوادث , ,
:: برچسب‌ها: توکز محنت دیگران بی غمی! , , , , , , , , , ,



مطالب مرتبط با این پست
.
ده نمکی: رهبری پرسیدند پول کتاب‌ها را از کجا می‌آورید گفتم: کلاهبرداری!
سرعت بالا، عامل تصادف اسکانیا
علما چگونه ازدواج می‌کردند/ ماجرای جالب ۴ ازدواج تاریخی
«لشکر خوبان» روایت خوب و نگارش بسیار ممتازى دارد
خطيب سلفي سعودي به تجاوز و قتل دختر پنج ساله اش محكوم شد
عجایب سوره توحید
ادای احترام نظامی روحانی + عکس
تقدیر سرلشگر فیروزآبادی از رئیس سازمان صداوسیما
دلالان تحريم چه كساني هستند؟
تاکید آملی‌لاریجانی بر برخورد با مظاهر بدحجابی به صورت ریشه‌ای
عکس / یک صرافی در کابل
بزرگان طبرستان (مازندران)
حدیث عشق مادر...
پاسخ نویسنده ایرانی به اظهارات ماهاتیر محمد: من یک شیعه هستم
کسري1000 ميلياردتوماني يارانه‌ نقدی مهرماه/ امکان قطع یارانه‌ها وجود دارد
خطرناک‌ترین زنان جهان را بشناسید+تصاویر
رجوی آدم سیاسی‌کار فرصت‌طلبی بود/ انشعاب سازمان مجاهدین، آیت‌الله طالقانی را متاثر کرد
شهید رجایی چگونه بر انتخابات آمریکا اثر گذاشت؟
خودروسازان آمریکایی، آلمانی، ایتالیایی و فرانسوی در راه ایران
دقت کردید!؟
حذف یارانه ۳ دهک در کمیسیون برنامه تصویب شد/اصلاحیه بودجه ،سه‌شنبه در مجلس
اگر هاشمی پدر یک شهید بود، نمی‌گفت مرگ بر آمریکا را حذف کنیم
اصلاحیه بودجه فردا در صحن علنی/اعطای اختیار حذف ۳۰ درصد یارانه بگیرها به دولت
صاحب صدای ماندگار جنگ کجاست؟ + عکس
ایران گزارشگر ویژه حقوق بشر را به رسمیت نمی شناسد/ گزارش فاقد اعتبار و وجاهت قانونی است



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: